09/09/2012

PANORAMA OF DECAY_Animated part_short preview

PANORAMA OF DECAY_Animated part_short preview from Samuel Toniolo on Vimeo.

Eliott Mike, a close friend of mine, wanted a short animated part with something looking like the video game Limbo (excellent game) for his coming movie "Panorama of Decay", and asked me to do this.
This animation represents a life, from the birth to the death, with a very complicated road between them.
This is just an extract. The complete video is 11 minutes long (or more).
No sound effects yet, we'll work on that later.
Hope you like it !
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Eliott Mike, un très bon ami à moi, voulait une petite séquence animée inspirée du jeu vidéo Limbo (exellent jeu) pour son futur film "Panorama of Decay", et il m'a demandé de la faire.
Cette animation représente une vie, de la naissance à la mort, avec une route parsemée d'embûches.
Il ne s'agit que d'un extrait. La vidéo complète fait 11 minutes (ou plus).
Pas de sons encore, on s'en occupera plus tard.

20/08/2012

Friday with Pewdiepie intro

For those who don't know him, Felix Arvid Ulf Kjellberg, alias Pewdiepie, is one of the most famous "let's player" on youtube. He often make some funny comments, and I appreciate his "scary montage". I'm glad he actually liked and re-use this little intro I made for him ! So this was made using the model of the Grunt character, from the video game Amnesia The Dark Descent, and some props from Sims 2, I think. **************************************************************** Pour ceux qui ne le connaissent pas, Felix Arvid Ulf Kjellberg, alias Pewdiepie, est un des plus célèbres "let's player" du moment sur youtube. Il fait souvent des commentaires amusants qui font mouches, et j'aime assez ses "scarys montages". Je suis content qu'il ait aimé et réutilisé cette petite intro que j'ai fait pour lui ! Donc, j'ai fait ceci en utilisant le modèle du Grunt, du jeux vidéo Amnesia The Dark Descent, ainsi que quelques props des Sims 2, il me semble.

12/02/2012

Cute monster ; Deviantart Contest

So there is this contest on deviantart about drawing some cute monster to put on a shirt. This is my contribution ^^


01/06/2011

Drums and Fur

Drums and Fur from lucifer sam on Vimeo.



Software used : 3ds Max, after effect, cool edit pro 2, photoshop, paper pencil and hands ( :D )

Thanks to :
Mom, dad, my sisters and my friends for always supporting me. You're awesome !
the teachers from Esia 3D.
And thanks to you for watching !

The drummer : myself

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Logiciels utilisés : 3ds Max, after effect, cool edit pro 2, photoshop, papier crayon et mains ( :D )

Merci à :
Maman, papa, mes soeurs et mes amis pour toujours me supporter. Vous êtes géniaux !
Les enseignants de l'Esia 3D
Et merci à vous pour avoir regardé !

22/05/2011

Samuel TONIOLO : Demo Reel 2009 / 2011

Samuel TONIOLO : Demo Reel 2009 / 2011 from lucifer sam on Vimeo.


"HELLO THERE !"

Review of 2 year of work, creations, animations, suffering ( :D ) but always pleasant !

I use :
3ds Max
Adobe After Effect
Adobe Photoshop
Cool Edit Pro 2

I actually learn at Esia 3D, in Lyon in France.

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Bilan de deux ans de travail, de créations, d'animations, de souffrance ( :D ) mais toujours plaisant !

J'utilise :
3ds Max
Adobe After Effect
Adobe Photoshop
Cool Edit Pro 2

Je travaille actuellement à Esia 3D, à Lyon en France

21/05/2011

landscapes drawings




weird creature (waiting for color)


Speed drawings of a monster made in 1 hour.
Dessin rapide d'un monstre fait en 1 heure.



A drawing made in 2 hours, for the pleasure :D
Un dessin fait en 2 heures, pour le plaisir :D

09/05/2011

DRUMS AND FUR : Work in progress


The big project of this year ! Prepare for a crazy CG cartoon full of rythm, sticks... and fur !
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Le gros projet de cette année ! Préparez-vous à un cartoon 3D complètement fou, rempli de rythme, de baguettes... et de fourrures !


Night of the statue



Work on 3ds max' particles systems. Made in 1 week. The scenery was made in 4 hours. Same time, approximately, for the monster. The rest of the week was concentrated on the particles, FX and renderer (plus the work for the others subjects :D ).
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Travail sur le système de particules de 3ds Max. Fait en 1 semaines. Le décor a été fait en 4 heures. Même temps, approximativement pour le monstre. Le reste de la semaine a été concentré sur les particules, la FX et les rendus (en plus du travail d'autres matières à côté :D ).